Ahlan Wasahlan

Wednesday, December 30, 2009

rintihan seorang insan

ya allah...
sakit ya allah sakit...
sakit..
sakit...
sakit..
sakit...
ya allah...
sakit....sakit...sakit...
ya allah...
sakit...
panas...sakit...panas...
panas...
panas ya allah...
ya allah...
tolong ya allah tolong...
tolong aku...
aku janji tak akan buat lagi ya allah...
kau bagilah aku peluang...
sakit....
sakit...
panas...
panas....
aku tahu aku dulu...
zina..
mencuri..
rasuah orang..
terima rasuah...
tidak menjalankan tanggungjawab sebagai pemimpin...
tidak solat..
tidak mengeluarkan zakat...
membuat al quran sekadar perhiasan...
tidak membacanya..
aku insaf...
aku insaf ya allah...
ya allah...
panas ya allah...
aku tahu dulu aku
tidak menutup auratku ya allah..
aku tipu...
aku berdosa ya allah..
aku berdosa...
aku berdosa...
ya allah...
panas..
sakit...panas...
allah...

tibe2 satu suara yang gurau yang entah mane muncul berkata

TIDAK ADA PELUANG KEDUA BAGIMU KERANA AKU SUDAH MEMBERIMU PELUANG TETAPI KAU GUNA PELUANG ITU UNTUK APA?AKU SURUH KAMU BERIBADAT TETAPI KAMU LARA!
AKU TELAH MENURUNKAN AYAT DI SURAH AZ DZAARIYAAT AYAT 56 YANG BERMAKSUD "AKU TIDAK MENCIPTAKAN JIN DAN MANUSIA MELAINKAN AGAR MEREKA BERIBADAT KEPADAKU"
TETAPI APA YANG KAMU BUAT DIDUNIA INI?TIDAK ADA APA-APA..
SEGALA-GALANYA SUDAH TERLAMBAT..


ampunkan aku ya allah..
berilah aku peluang...
ya allah...
aku taubat...
aku janji aku tidak buat lagi..
ampunkan aku ya allah...
aku memohon ampun darimu...
allah...
sakit..
panas...
ya allah..

terjaga dari mimpi...

ya allah...aku bermimpi rupanya...

dia terus melihat jam tangannya..

pukul 4 pagi...
sempat lagi aku qiamulail

lalu dia terus mengambil wuduk lalu mengerjakan solat isyak,tahajud,solat hajat,taubat dan solat witir..seusai salam dia berzikir dan memuji-muji allah lalu berdoa..

ya allah..
sudah lama aku tidak sujud kepadamu..
syukur padamu ya allah kau telah berikan aku hidayah..
aku taubat ya allah..
setulus hatiku aku bertaubat...
aku janji tidak akan mengulangi perbuatan jahat yang aku telah lakukan pada masa dahulu...
ya allah..
terima kasih kerana memberiku peluang lagi...
amin ya rabbal alamin..

adakah kita akan membuat seperti apa yang dia buat sebentar tadi selepas mendapat mimpi itu?
adakah kita akan terus membuat kesilapan lama setelah mengetahui itu cuma mimpi?
adakah kita akan sebarkan cerita ini pada teman-teman yang lain?
bagaimana kalau dia tidak bermimpi?
bagaimana perkara ini benar-benar berlaku kepadanya?
bagaimana dia tidak mendapat peluang kedua?
bagaimana jika perkara ini berlaku kepada kita?
renungkanlah teman-teman..
sama-sama kita ambil iktibar dan pengajaran dari cerita ini...


ditulis oleh pelajar maahad tahfiz sains perempuan bachok kelantan darul naim...

Monday, December 28, 2009

renungkanlah..




' Rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina kurrata a'yun '


Usai solat Isya' di Masjid Gamal,

Saya : Pijo, besar nanti Pijo nak jadi apa?

Pijo : Macam-macam Pijo nak jadi.

Saya : Ha, abang tau, Pijo mesti nak jadi ultraman kan? Tak pun power rangers..

Pijo : Tak nak lah..Pijo tak nak jadi tu. Tipu je semua tu. Mana ada ultraman wujud.

Saya : Jadi, Pijo nak jadi doktor macam abah Pijo ke?

Pijo : Tak tau..

Saya : Habis tu Pijo nak jadi apa?

Pijo : Macam-macam Pijo nak jadi, tapi yang paling paling paling paling Pijo nak jadi ialah Hafizul Quran..

Saya : Err.. (senyap)

Pijo : Aah, Pijo nak hafal Quran banyak-banyak!

-----------

Bertubuh kecil, berjubah suci putih, berkopiah kekuning-kuningan, ceramah baginya adalah santapan harian, bagai mendengar lagu, sentiasa keawangan bertemu tuhan.

Berahinya hanya pada Al-Quran. Si kecil itu adalah Hafizul Aiman. Berjiwa besar ingin menggapai Hamlatul Quran. Bagaimana kawan-kawan lain ketika seumur Pijo?

Saya masih teringat bagaimana saya meraung menangis merayu pada mama supaya dibelikan video tape Ultraman dan Masked Rider satu masa dahulu ketika seusia Hafizul Aiman. Ragam anak kecil manja pada seorang mama yang terlalu penyayang, dibelikan semua.

Juga, tetap segar dalam kotak ingatan ini, setiap akhir bulan bagai satu kewajiban untuk membeli komik, bukan satu bahkan lebih dari 6 buah sebulan. Kagum? haha.. Segan bila nak dibandingkan dengan Pijo. kan?

Jika kita merasakan Pijo bernasib baik kerana disenyawakan oleh dua aktivis dakwah, maka suasana keluarga mereka sentiasa penuh hidayah, barulah terlahirnya anak-anak yang tertarbiah, bagai cerita seindah cerpen Islamik Syauqatulwardah.

Maka disinilah akan ada suara-suara rintihan,

"Kenapalah keluarga aku tak macam tu? Huh.."

Jangan merintih sekarang jika tidak dilahirkan dalam sebuah keluarga berlatar masyarakatkan ustaz-ustazah mahupun kiyai atau juga hafiz-hafizah, jangan merintih dengan apa yang tiada.

Keluarga kita adalah yang terbaik untuk kita, yang disediakan oleh Allah untuk kita, yang mengajarkan kita kehidupan. Yang merintih itu mereka yang diracuni novel-novel bernuansakan islamik keterlaluan, mengimpikan suatu yang mustahil dicapai ,sehingga menyalahkan taqdir kehidupan. Jangan begitu kawan.

Biarlah salasilah kita bukan daripada jalur-jalur duat penggiat dakwah, abaikan semua itu. Biarkan kita yang mula mewariskan dan yang memulakan kemuliaan pada jalur salasilah kita. Biar kita yang mewariskan tarbiyah itu. Melahirkan kader-kader bermutu, pejuang agama yang gitu.




Inilah yang kita perlu mulakan.

Menarik ramai orang menyertai jemaah terkadang hanya menghasilkan 'peserta' dakwah tetapi bukan pejuang dakwah. Dengan kuantiti, Islam pada sejarah tidak pernah melonjak menang, tetapi dengan pewarisan dakwah atau tarbiah itulah yang akan melahirkan pejuang-pejuang berkualiti yang akan duduk di saf-saf hadapan memainkan peranan dengan aktif.

Bukankah para 'anbia wal mursalin' itu hadir dengan pengikut-pengikut yang sedikit. Tapi, sedikitnya bilangan kader itu, tetap berkesinambungan lantaran wujudnya pewarisan dakwah ini? Sehinggakan konsep pewarisan tarbiyah dan dakwah itu terabadi dalam Al-Quran.

Dan Nabi Ibrahim pun berwasiat dengan agama itu kepada anak-anaknya dan (demikian juga) Nabi Yaakub (berwasiat kepada anak-anaknya) katanya:

"Wahai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih agama (Islam) ini menjadi ikutan kamu, maka janganlah kamu mati melainkan kamu dalam keadaan Islam"
(Surah al-Baqarah [2]:132)

Hentikan rintihan mulakan langkah perubahan, kitalah yang akan mewarnai salasilah kita dengan keizzahan Islam, semaikan pada jiwa kita iman, perbaiki niat, perbanyakkan amal.

Mungkin saja kelak nanti, kisah kita ini akan dinovelkan ;)



-----------

We don't have time asking for things that we don't have, we can only look for the best way to fight with the things we have for our whole life. - hiruma yoichi-

Thursday, November 26, 2009

ingatlah tmn2..

Bayangkan benda ini berlaku pada anda..... Suatu
hari pada masa
Sembahyang jumaat yang di hadiri oleh lebih
kurang
1,000 jemaah...
tiba-tiba masuk dua orang lelaki yang menutupi
seluruh tubuhnyer dgn
pakaian hitam.. tak nampak apa cuma dua biji
mata dan
membawa mesin
gun... lalu salah seorang lelaki tu berteriak "
"Sesiapa yang sanggup
MATI
kerana ALLAH sila berdiri di tempat kamu"
Selepas
mendengar amaran
lelaki
itu maka segeralah bertempiaran lari para
jemaah
itu untuk
menyelamatkan diri..
daripada jumlah yang 1,000 tadi tu hanya
tinggal lebih
kurang
20 orang sahaja yang masih berdiri di tempat
masing-masing termasuk
Pak
Imam tu... Lelaki yang berteriak tadi segera
membuka
tutup mukanya
lalu
melihat ke arah Pak Imam sambil berkata: "Ok
Pak
Iman, saya dah
halau
SEMUA yang hipokrit, sekarang bolehlah Pak
Imam
mulakan sembahyang
Jumaat".... Lalu kedua lelaki tersebut berpaling
dan
meninggalkan
jemaah.... Macammana.. adakah anda rasa lawak
dgn
cerita di atas.
selain
terhibur anda fikirlahlah...

" Lawak kan , dari 1,000 org yg mengaku dia
Islam hanya
20 yg
betul-betul
beriman... "
" Lawakkan berapa banyak manusia yang mudah
lupakan
ALLAH bila
menghadapi bahaya... kedua lelaki hanya
membawa
mesin-gun.. dia tak
kata pun
nak bunuh.. tapi generasi skrang.. amat lemah..
baru
kena ugut
terus
lari
lintang pukang.. lupa yg dia tak sembahyang
jumaat
lagi..."
"Lawak, ada juga yang agamanya cuma
seminggu sahaja..
tu pun bila time
sembahyang jumaat.. tunjuk muka kat org
kampung.. ada
tu lagi dashyat
setahun 2 kali aje.. bile time sembahyang raya..."
"Lawakkan, ramai orang percaya kepada gosip
dan apa
yang di tulis
oleh surat khabar dan majalah
daripada apa yang tercatit
dalam
al Quran"
"Lawakkan , berapa ramai yg percaya dunia
hanya
sementara, akhirat adalah
tempat yang kekal, tapi berlumba-lumba
mengejar dunia"
"Lawak, kita boleh bersembang @ on9 ngan
boyfriend @pn kawan
berjam-jam
tapi nak berdoa kepada ALLAh alahai.. tak cukup
masa..
Dan lebih lawak lagi, bila kita boleh post banyak
thread atau email
yang berunsur lawak jenaka,jiwang dan lucah kesemua
tempat
tapi merasa berat
nak berkongsi dan nak hantar artikel2
yang
berunsur
agama
Lawak kan ??? Kenapa gelak tu kan realiti.. tapi
yg paling lawak
sekali.. berapa orang yang lepas baca benda ni
akan sampaikan kat
orang
lain... berapa orang yang akan buka email ni
untuk
luangkan masa
membaca? berapa banyak????

Dapatkan Mesej Bergambar di Sini



penulis2 blog mts bachok mengucapkn salam aidiladha kepade semua pmbace diluar sane x kire mne anda berade walaupun jauh di rantauan sekalipun..semoge raya kali memberikn pengorbanan seikhlas hati...
assalamualaikum..

buat pembace sekalian...

pade 2/12/09 niey kami akn mnduduki peperiksaan akhir tahun...
doakn kami agr berjaye..






inilah kami seramai 64 org..


inilah kami seramai 64 org...termasuk yg pndh...doakn kami supaya kami dpt mnjadi hafizah yg masyi....

Sunday, October 18, 2009

Cel0teh MTS

video
Salam,.,ini adalah cel0teh mts bach0k,., hu3,.,macam2 ada,.,

Sambutan Raya


Salam,.,gambar nih masa sambutan raya sekali ngn maip,.,hu3,.,nih gmbr semua mts skli ngn ustaz n ustazah ye,.,

Sambutan Raya MTS Bach0k





Salam,.,umm,,yummy.,.menyelerakan,.,best masa sambutan raya nih,.,meriah,.,untuk majlis nih semua pelajar mts kena bayar RM7,.banyak kan,.?? tp berbaloi,.,ada ais krim, mee kari, biskut raya yg beraneka macam, n mcm2 lg,.,alhamdulillah,.kenyang semua,.,semua orang dapat duit raya tw,.,hu3,.,best2,.,0k lh e2 sj yg ingin dik0ngsi hari ini,.Wassalam,.,

Friday, October 9, 2009

Ustazah Hafsah

Salam,.,skul kami ada ustazah baru,.,namanya Ustazah Hafsah,.,,ustazah Hafsah menggantikan ustaz azam,.,hu3,.,beliau adalah seorang ustazah yang baik, tegas, n macam2 lagi,.,tandatangan ustzh cantik,.,um,,lupa nak cakap pula,.,ustzh nih guru tasmi',, sirah, n tajwid.. itu sahaja yang ingin dik0ngsi untuk kali ini,.,Wassalam,.,.

Monday, October 5, 2009

Ucapan untuk Ustaz Syahrir

Slm,.,buat Ustaz Syahrir,,semoga selamat di Mesir dan study sungguh2,.,maaf sebab lambat bg ucapan kat ustz,.,sm0ga ustz sentiasa view bl0g MTS Bach0k niey yw,.,.wassalam,.,

Friday, September 18, 2009

Syair rekaan Ustaz Zuhairi kepada Semua MTS,.


Salam,..kepada sahabat2 semua,,Ustaz Zuhairi memesan kepada saya supaya memberitahu kalian semua ini,.Ustaz Zuhairi ada membuat syair raya untuk kalian(MTS Amir Indra Petra),.harap baca,.


" Yaumul 'ied yaumur rahmah,
kullu 'am 'ala barakah
tafakkur tadabbur qur'an karimah
insyaAllah 'inda najah dunya akhirah,,"
wslm,.

pesanan dan ucapan ustaz kepada kita:

" Ustaz kirim slm,.
'Salam Ied Fitri,Maaf Zahir Batin
ma'alish(maaf) byk2,..
InsyaAllah binnajah daiman abadan,..pkt2 perabis Quran,.,
Quran nh aset utama dunia akhirat,.
balik pah nih nak teng0k p0k2 nh(MTS) jadi hafizah belak0,.,."

itu adalah pesanan ustaz kepada kita,.,.syukran ya ustaz,.,.sem0ga kata2 d0anya terkabul,.amin,.

Thursday, September 17, 2009

FamilyLobby Glitter Text

free glitter text and family website at FamilyLobby.com

bacalah buku nih...

'WARKAH CINTA BERBAU SYURGA'

sdp citer rugi klo x bce...mngisahkn tntg seorang lelaki yg bljr di mesir dn bks murid di mtq(maahad tahfiz alquran wal qiraat) yg mnt dlm bidang penulisan sehingga mnjdi editor majalah sekolahnye...satu ari dye trpkse prgi ke naim lil banat (sekolah sbp tpi mnmptkn perempuan sahaje dn tnpe asrama)utk meminjam majalah sekolah itu...di situ dye mngenali seorg wanita yg sebaye dgnnye kerana dye juge editor majalah sekolah(naim lil banat).brmulalah kisahnye...ade lagi citer dye...smpi laki ni ke mesir pown ade cite disebaliknyer...buku yg tebalnye 535 m/s dan hargenye RM23.50,bley didapati di mane2 kedai buku yg popular(mph,popular)...klo nk tau citer dye belila best...siap sbt nme mts lgi dlm buku ni...penulis dye A.UBAIDILLAH ALIAS AL-HAFIZ.lahir di klate,blaja di maahad tahfiz al quran wal qiraat..dan meneruskn pelajaran di universiti al-azhar mesir...mengambil jurusan usuluddin...sekarang mengajar di maahad tahfiz sains bustanul arifin,tumpat kelantan...bace jgn x bace...

Tuesday, September 15, 2009

teladan buat sume...

saye nk citer ckit...semoge anda sume mngambil iktibar dari citer niey.....ni dari kisah benar tpi saye ubah ckit demi mnjage reputasi org nyer...

ade dueorg kwn baek iaitu sara dan linda...diorang niey rpt sgt smpi nk gi mane2 mesti brdue...diorang tinggal kat asrama puteri sekolah menengah sains machang...tinggal kat asrama la...diorang baru tingkatan 1...bdk2 lagi...klo time cuti,x sah klo diorang x msg or chatting or call....dah nme pown kwn baek....satu ari tu....lps balik cuti semester pertama...linda niey mcm mnjauh dari sara...sara pown pelik la kan tibe2 linda jauh dari dye...sara pown tnye kat linda "linda ade mslh ker,"... dgn pnts linda mnjwb " mane ade..linda okey la x yah risau...,"... linda niey jnis pndm mslh sbb tu la sara tnye dye...klo dye ade mslh dye buat mke...sara x ske dye buat mke..pastu linda pown makin jauh dgn sara... pastu sara nk sgt tau mslh linda tu kan sara pown tnye kat naziha..sara pown tnye dye kan yg linda ade mslh ke x?pastu naziha kate kat sara yg sbnrnye linda tu tringt kat kwn lame dye...dye mnjauh dri sara sbb sara niey prangai sebijik mcm kwn dye tu...so dye tkt kwn sara x ikhlas sbb tu dye mnjauh dri sara....lps dgr naziha citer prkare sbnr,sara terus x lyn linda...linda pown mcm buat dont know je kan...pastu diorang x brtgor...dh bape minggu pastu...sara dan linda buat prjmpaan....dyeorg pown meluahkn ape yg ade di hati...linda pown citer prkare sbnr...dye x nk rpt lgi dgn sara...dye tkt dye kwn sara x ikhlas...biarlah setakat kwn biase sahaje...sara pown setuju...tpi diorang x brslmn...lps prjmpaan tu....brmulah kehidupan baru...brbeza dari dulu....dyeorg x brtgor...dyeorg x tgor bkn setakat due tuge ari brbuln lamenye...dyeorg niey klo nk ckp dyeorg gne poswanita...kesian poswanita dyeorg tu..kene ulang alik....dyeorg tinggal brlaenan dorm...nasib baek dorm dyeorg dkt klo x pnt la poswanita tuh... pastu satu ari linda srh posweanita sampaikn psn...dye kate srh sara ckp sndiri la dgn dye..pastu linda kate dye x ksh klo sara nk rpt balik dgn dye....sara srh poswanita tu kate sulu dye sndiri x nk rpt balik...pastu linda pown kate yg dulu tu dulu skrg biarlah skrg...dye x ksh dh...pastu sara pown diam je...satu ari tu sara nk jmpe linda pastu dyeorg jmpe mase nk balik cuti...pastu linda ckp dye mntk maaf selame niey dye dgn sara...pastu sara mntk maaf jugak...dyeorg pown ok...time cuti dyeorg msg jugak..kerap lagi tu...lebih kerap dari mase dyeorg baek dulu...lps cuti dyeorg biase2 je siap sara curi bntl peluk linda lagi...dyeorg pown ok...satu ari tu sara buat keje bodoh...yg bley mmbahayekn diri...pastu adeorg report kat linda...sara dgr habis linda ceramah...sara pown jnji dye x kn buat lagi...pastu dyeorg kwn mcm biase...smpi skrg...

-tamat-

sblm brpisah saye ade kate2 untk anda sume...


hargailah sahabat anda

kerana sahabat sukar dicari

jika anda sudah mndptnya

jgn lpsknnya

kerane

dye x kn kmbali lagi...


ditulis oleh:siti nur syaqilah bt mohd zulhelmi

Monday, September 14, 2009

Bulu ayam: senjata Ustaz Shahrir


Ini adalah senjata utama ustaz Shahrir adalah bulu ayam ini,..ustaz menggunakan bulu ayam ini untuk mengacah kami,..hu3..takut juga.. ustaz buat2 nak rotan kami..hu3..menakutkan..
tapi ustaz suka bercerita..sama dengan ustaz zuhairi,..
tapi sedih ustaz dh xbertugas kat sini lagi,..tapi kami doakan ustaz selamat bertolak ke Mesir dalam keadaan yang selamat,..amin..

penulis: pisau

Tulisan Ustaz Zuhairi

Ini adalah kenangan tulisan Ustaz Zuhairi.. Y0ur singing is perfect,..sebenarnya ustaz suka mendengar d0a dalam nasyid..kami semua bernasyid lepas habis kelas,.. ustaz kata sedap,..

hu3,..sedih sbb ustaz dh xbertugas kat skul ni,.tapi kami d0akan ustaz sentiasa sukses,.dan tamat pengajian di Mesir.,,amin..

penulis: pisau

Saturday, September 12, 2009

Duit China

Bomba

Monday, July 13, 2009

Gambar Pelajar-pelajar MTS

ni gambar semua pljr MTS Amir Indra Petra.. cun dop...

Wednesday, July 8, 2009

Wanita


Silakan sape2 nk grab picture nh...hrp mklm...

Tuesday, June 23, 2009

23 Jun 2009

Slm.. sdey lh Ustzh Akmal nk melanjutkan pelajaran ke UIA(Universiti ISlam Antarabangsa) dan akn brhnti jd Ustazah..ustzh mengajar IMlak Khat & jg guru tasmik... tp nk buat cmner dh tkdr kn...kita redha je lh.. kita doakan supaya ustazah berjaya di Universiti nanti...

Majlis Perpisahan :

Nur Afiqah Fauzi
(pengacara Majlis)

Wakil Tingkatan:

Wafa' Idris
(1 Ummu Aiman)

Nur Adibah Alias
(1 Fatimah Azzahra')

Lubna Mohd Yusri
(1 Aisyah Humaira')

Wakil Nasyid:

Nur Syafiqah Mohd Afandi
Nur Adibah Alias
Siti Ayeshah Durrah Han Joehan
Nurul Aisyah Atheerah Mohd Mokhtar
Nur Fatimah Najihah Aminolhuda
Fatin Syuhada Lokman
Qatrunnada Jalaluddin

Ucapan dari Ustazah Akmal..

Thursday, June 4, 2009

Slm...

Slm..untk semua rkn-rkn seperjuangan ana, ana tlh membaca sebuah novel yang bertajuk "Ketika Cinta Bertasbih"..Buku ini sangat bagus untuk dibaca.. Ianya tentang seorang Pemuda Indonesia yang bernama Khairul Azzam yang belajar di Universiti Al-Azhar selama 9 thn..Setelah sebulan tidak silap ana dia memasuki UNiversiti tersebut ayahnya meninggal dunia..Jd,sbgai anak sulung beliau trpksa bkrja untk mncri rezeki dgn menjual tempe dan membuat bakso di Mesir.. Akhirnya,stlh dia bersusah pyh bkrja, adik-adiknya Husna dan Lia brjya menamatkan pengajian di Indonesia.. Stlh e2 dia mmtskn untk plg ke Indonesia dan...........................untk mengetahui ksh trsbt bc lh buku KETIKA CINTA BERTASBIH episod 1 dan 2......

Buku ini juga ada menerangkan banyak tentang agama yang mungkin berguna untk kita...

Kawan, Teman, Rakan dan Sahabat..What's the different??

Assalamualaikum semua..
Sekarang ni memang da banyak berlaku pergaduhan..Ada yang sampai setahun tak tegur..Insan2 macamtu semuanya sebenarnya tak faham lagi maksud yang ana nak huraikan ni..Memanglah semua manusia yang Allah ciptakan kat bumi ni ade perasaan EGO..Tapi, sebenarnya diri kita yang sebenar tidak ada sikap sedemikian..Malahan, kita mempunyai sikap yang murni dalam hubungan persahabatan sesama Islam ni..Iaitu bertolak ansur dan rasional..Mereka juga sebenarnya ada yang tak faham erti kawan,teman,rakan dan sahabat..

Mengikut apa yang ana da faham erti 4 kalimah ni..
Kawan ni orang yang dah mengerti karenah kita, perlakuan kita dan sebagainya tetapi tidak reti untuk merapatkan diri bersamanya..
Teman ialah seorang yang memahami perasaan kita ketika diri kita di dalam kesulitan dan kesusahan..
Rakan merupakan insan yang tidak mahu dan tidak akan merosakkan hubungan silaturrahim yang telah dibina serta dicipta bersama..
Sahabat ialah manusia di muka bumi yang sentiasa berada disamping kita, memahami dan menyelesaikan masalah kita dan always berada bersama kita tatkala kita berada di dalam kesenangan atau kesusahan..Sehinggakan terciptanya ayat "When I am happy, you happy..When i am sad, you also sad"..Yang bermaksud perasaan seorang sahabat selalu sama dengan kita dengan kata ringkasannya SEHATI SEJIWA..

Ada sesetengah orang di muka bumi ini yang mengatakan.."Lebih baik aku hidup seorang..Bukannya penting pun kawan.."Ini disebabkan mereka tidak mengerti erti kawan itu secara mendalam..Sebenarnya,antunna atau antum semua susah untuk hidup jika tiada kawan atau yang sejenis dengannya..'Bagai katak di bawah tempurung'..Walaupun kita memiliki ibu,bapa,akak,abang,atok,nenek..Tetapi, mereka semua di rumah..Jika kita tidak mempunyai kawan, bagaimana persepsi kita di sekolah??Tambahan pula jika kita bersekolah di sekolah berasrama penuh..Jika kita mempunyai masalah..Jika kita dalam kegelisahan..Jika kita ingin meluahkan perasaan,kepada siapa kita ingin luahkan??Sedarlah diri antunna dan antum semua..Setiap manusia yang Allah S.W.T. ciptakan, tiada seorang pun yang sempurna akhlaknya serta ibadahnya..Jadi yang hanya bisa membantu kita hanyalah kawan dan sebagainya..

Tetapi ingatlah..JANGANLAH ANDA SEMUA TERPENGARUH DENGAN RAKAN ATAU KAWAN ANDA YANG TERPESONG AGAMANYA..

Dan jadikanlah hadis ini sebagai pegangan hidup antunna dan antum semua..
La yu'minu ahadukum hatta yuhibba li akhihi ma yuhibbu linafsih..
Yang bermaksud:Tidak sempurna iman seseorang sehingga dia mengasihi saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri..

Jadi, adakah anda sanggup menjadi seseorang yang tidak beriman hanya kerana memutuskan silaturrahim dengan seorang yang lain??
Fikirlah sendiri.................................

Ditulis oleh:N.S.K.

Friday, May 15, 2009

Muslimah Sejati

ikan berwajah manusia ..masya-allah

Penulis; Pisau

Sunday, May 10, 2009

Kenalin


Slm.. kenalin geng baru.. Yang duduk sebelah piqah (kiri) tu bajet cute,asna yang dpt ranking keempat dlm top 5 hafazan.. Yang pakai
kaca mata tudung hitam (kanan) tu lah Hawa..Yang paling tinggi Hafazan nak kat masok juzu' 4..
Belakang Hawa tu Aqilah..Yang baik hati....

Saturday, May 9, 2009

Batu Terapung

Masya-Allah...Batu terapung di Baitul Maqdis... Kita kena percaya semua atas kehendak Allah....................

Penulis: Pisau

Pejuang Islam

Gambar Syeikh Ahmad Yassin...masa dier hidup..bersih, bersinar raut wajahnya dengan nur islam..
sedekahkan Al-Fatihah kepada beliau...

Penulis: Pisau..: As-Syahid Syeikh Ahmad Yassin

As-Syahid Syeikh Ahmad Yassin

Slm.. ni lah gambar pejuang islam di Palestin..Allahhuakbar..

Friday, May 8, 2009

luahan aty!!yg t'surat n t'sirat!!

salam...
i'm munira.
kt cni kn..ish3..mknn dy..ya allah!!astaghfirullah!!
sedap..cume..

mse la tuk wat keje len kureng cket..
omewrk..blambak..kalah bdk U..

luahan aty

Assalamualaikum.. buat sesiapa yg perlukan nasihat dn perlukan tempat luahan hati boleh la tls apa yg tersurat dan tersirat...

Cara2 untuk menulis luahan hati:

Pergi ke laman web www.blogger.com... lepastu type e-mel iaitu mts_amir@yahoo.com.my
and password nyer..password tu jgn dsbrkan..ini amanah.. lps type semua tu tekan butang sign in ..lepas tu anda akan menjumpai NEW POST..tkn situ..lps tu anda taip la apa yang tersurat dan tersirat... slps siap,, show all pastu tkn lah luahan hati... last sekali baru tkn PUBLISH POST..and then tkn la view blog slps diproseskan...

Di tulis Oleh :P!sau Tekan sini untuk pergi ke laman web blogger

Geng2 Pembikin Blog...

Assalamualaikum...comel dok mirah...eee...cute nyer..piah dudk tepi quthren..wah dua2 sweet..
Qatrun pun cun ..hulamak... sapa yg sengih tu comel giler....ayesyah sengih sampai ke belakang... aisyah z budget cun 2....izzati masam semacam jer,senyum la skit......

Kalimah Dalam Badan


Gambar-gambar kalimah yang ada dalam tubuh kita jika kita solat...subhanallah..

Perasmian Blog...

Assalamualaikum w.b.t... Malam ini bertempat pukul 12.10 malam.. Pisau, Chocolate, Chicken chop dgn Kumbang, Galah, miss profesional, donat,, ingin merasmikan blog ini iai2 blog MTS Amir Indra Petra.. Anda cemua djmput untk chat, pelawat, kongsi cite..ek3..Dengan Ini Kami Merasmikan blog ini dengan bacaan ummul kitab Al-Fatihah...Amin...

blog pisau: tekan sini