Ahlan Wasahlan

Thursday, December 9, 2010

Maahad Tahfiz Sains Bachok (Banat)


2 Fatimah Azzahra' : 2 Ummu Aiman : 1 Aisyah Humaira'

Friday, November 26, 2010

DOAKAN KAMI

Peperiksaan Akhir Tahun hampir menjelang
29/11/2010-15/12/2010
doakan kami berjaya yer.,.,
insyaALLAH ameen,.,.

Thursday, August 5, 2010

Jamuan Mentor Mentee

Best nya makan.. maaf sebab tak semua gambar mentor dan mentee2 nya yg diupload...

.................................................Mentee Ustaz Rozu ni.................................................

Nih Birthday Woman untuk hari nih..iaitu 5 Ogos 2010..Teacher Rosyati..Teacher dan menteenya menyambut hari lahirnya di RFC Kubang Kerian..

Mentor: Teacher Che Yam... Ni lah anak2 mentee Teacher Che Yam....

Friday, April 16, 2010

Dengarlah


video

Sunday, April 4, 2010

Rehat Minda Ke Lata Belatan

'Selamat Datang Ke Hutan Lipur Lata Belatan'


Gambar dalam bas 1. Maaf kerana saya xdapat upload gambar kat dalam bas 2. Kerana saya naik bas 1. Ni dalam perjalanan nak gi Lata Belatan. Ceria btol dy0rang ni..

Ni pun junior juga. Gambar ni diambil sebelum bertolak ke Lata Belatan. Kena ambil breakfast dulu. Ustaz takut kami kena gastrik nanti. Wah! Enaknya. Yummy,.,
Ni la adik-adik junior.. Ada lagi. Tapi yang lain-lain tu malu nak bergambar.


Assalamualaikum w.b.t..... pada 2 April 2010, sekolah kami telah mengadakan rehat minda di Lata Belatan. Rehat minda ini diakan selepas program 'murajaah merencana huffaz berkualiti' diakan untuk merehatkan minda semua pelajar selepas beberapa hari mengikuti program ini. Kami bertolak ke destinasi pada jam 7.30 pagi.

Tuesday, March 16, 2010

Pertandingan Kawad kaki Peringkat Sekolah





Assalamualaikum w.b.t,.....

Pertandingan Kawad Kaki ini berlansung pada hari Sabtu. Maafkan saya kerana saya terlupa tarikh pertandingan itu berlansung. Peserta-peserta terdiri daripada

1. (Kategori Lelaki)
- Navy
- Bomba
- Pengakap
-Briged Amal

2. (Kategori Perempuan)
- Bomba (MTS)
- PBSM
- Puteri Islam

Alhamdulillah,
Kami telah berjaya memenangi tempat pertama dalam kategori wanita manakala kategori lelaki tempat pertama dimenangi Navy.
Kami dilatih oleh Encik Muhammad Zikri Azharan. Berumur 17 tahun dan bersek0lah di Maahad Muhammadi Lelaki(MML). Beliau seorang ahli unit beruniform Briged Bakti.
Ucapan terima kasih kami ucapkan kepada Encik Zikri. Semoga beliau diberkati Allah S.W.T

Friday, March 12, 2010

Doakan Afiqah Fauzi

Assalamualaikum w.b.t....

Salah seorang daripada kami telah berangkat ke Tanah Suci Mekah pada 11hb 3...
Doakan dia selamat pulang ke Malaysia pada 24 hb 3 ini....
semoga dia diberkati Allah..
Amin.........

Sunday, January 24, 2010

Soutul Huffaz


Assalamualaikum w.b.t....

Pasti anda tertanya tanya apa itu 'Soutul Huffaz'?
Soutul Huffaz ialah nama kumpulan nasyid sek0lah kami
(MTS Bachok lil bnt/ MTS Amir Indra Petra)
Soutul Huffaz terdiri daripada 6 solo dan 3 orang pemain alat muzik.

Solo-solo:
1. Nur Adibah Bt Alias
2.Aisyah Atheerah Bt Mohd Mokhtar
3. Nur Syafiqah Mohd Afandi
4.Qatrunnada Jalaluddin
5.Siti Ayeshah Durrah Han Joehan
6.Nur Afiqah Fauzi



Pemain alat muzik:

1. Amirah Solehah Razif (Congga)
2. Nur Quthren Nada Zulfikri (Tamborin)
3. Siti Aisyah Zulkifli (Shaker)

Sebelum kumpulan ini diwujudkan pada 17 Hb Disember 2009, solo-solo tidak bergabung.
Mereka tidak bergabung kerana mereka membuat kumpulan mengikut dorm masing-masing.
Antara lagu nasyid yang pernah dipersembahkan di sekolah kami:

1. Puteriku sayang
2. Akhlak Mulia Peribadi Unggul (lagu nasyid yang direka oleh Ustazah sekolah rendah Piqah Afandi)
3.Remaja
4.Segenggam tabah
5.Jalinan (Soutul Huffaz/ rentak muzik direka oleh Adibah..best sgt2)
6.Anak Soleh (''/'')

dan banyak lagi,...maaf sebab saya lupa...

Daripada banyak2 kumpulan,akhirnya menjadi satu kumpulan yang rasmi iaitu 'Soutul Huffaz'
Soutul Huffaz terdiri daripada solo-solo yang professional (insyaAllah) dan yang sudah lama berjinak-jinak dalam bidang nasyid.
Pemain-pemain alat muzik juga agak pro dan berpengalaman dalam mengendalikan alat muzik.
Nur Adibah Alias bukan sahaja solo yang berpengalaman tetapi juga pro dalam mengendalikan alat2 muzik seperti congga, tamborin dan shaker. Beliau juga yang mereka rentak lagu nasyid jalinan dan anak soleh menggunakan alat2 muzik tersebut.